Freedelity bewerkt IT-platforms
MyFreedelity en CustoCentrix.

We zijn de referentiespeler op het gebied van beheer van persoonsgegevens van de consumenten in België.

Freedelity acteert als neutraal partij in de relatie tussen bedrijven verantwoordelijke voor het beheer van consumenten gegevens en de consumenten van het Freedelity-bestand.

Het is onder andere het geval voor de retailers die deelnemen aan het poolen van de updates van de consumenten gegevens.

Ik ben een particulier

Meer te weten komen over
MyFreedelity

Dankzij MyFreedelity kan elke consument zijn persoonsgegevens en de door hem gegeven toestemmingen beheren, maar ook de laatste reclamefolders, kortingsbonnen enz. bekijken.

Ik ben een retailer/handelaar

Meer te weten komen over
CustoCentrix

CustoCentrix vereenvoudigt de gegevensverzameling voor retailers en helpt hen om hun klanten beter te leren kennen en beter met hen te communiceren.

Ik ben gegevens­verantwoordelijke

(verantwoordelijk voor CRM of
voor het beheer van de BtoC-dossiers)

Meer te weten komen over de Data Quality-oplossingen

De ultieme oplossing om volledige, genormaliseerde en gevalideerde identificatiegegevens te verkrijgen (KYC), dubbels te voorkomen en de processen voor het up-to-date houden van de gegevens te automatiseren.

Onze geschiedenis en DNA

Sinds de oprichting in 2009 is Freedelity de datapartner en vertrouwde neutrale partij voor grote retailers die hun klanten beter willen identificeren en begrijpen.

Middelen bundelen tussen retailers: een echt keurmerk

Het naleven van de principes van edeeld beheer van persoonlijke gegevens is een echte blijk van vertrouwen van de kant van winkelketens en -groepen.

My Freedelity en het consumentenvertrouwen

Dankzij My Freedelity heeft elke consument die lid is van het Freedelity bestand toegang tot zijn persoonlijke gegevens en kan hij zijn toestemmingen beheren. My Freedelity geeft u toegang tot uw voordelen en details van uw aankopen op hetzelfde platform.

Zij vertrouwen op ons

Bongo
Jouets Broze
Comptoirs des vins
Delitraiteur
Hairdis
Intermarché
MediaMarkt
MediMarket
Pizza Hut
Prik & Tik
Trafic
Tournesols

De eerste mijlpalen van deze mooie geschiedenis vindt u hieronder ... 

2023

1 januari: Freedelity helpt bij de integratie van de verkooppunten van Mestdagh binnen het netwerk van Intermarché. De Freedelity-kiosken dragen actief bij aan het creëren van een database voor marketingdoeleinden.

In samenwerking met SIRIUS Insight lanceert Freedelity Dividuals, een nieuwe oplossing voor sociaaleconomische en sociaal-demografische segmentatie.

Een geslaagde samenwerking tussen Freedelity en de uitgever van retailoplossingen ten dienste van onze gemeenschappelijke klant Medi-Market.

Freedelity biedt voortaan aan elke actieve consument de mogelijkheid om een gepersonaliseerde e-mail te ontvangen met een afrekening en maandelijks overzicht van zijn voordelen en uitgaven. Deze informatie is ook te vinden op het portaal en in de MyFreedelity-app.

Uitbreiding van het Freedelity-aanbod ter ondersteuning van de digitale interacties voor de consumenten aan de kassa.

Bekijk de folders van uw lievelingsmerken op uw televisie. Eerste versie van de MyFreedelity-app speciaal voor gebruikers van Android TV.

2022

Een nieuwe module genaamd 'klantportaal' maakt het aanbod van CustoCentrix compleet. Intermarché België heeft het met succes geïmplementeerd.

2021

Freedelity registreert meer dan 100 miljoen verkoopverrichtingen.

MyFreedelity biedt voortaan een overvloed aan mogelijkheden via de QR-code.

Lancering van de nieuwe website CustoCentrix.

2020

Meer dan 6 miljoen consumenten gebruiken nu het Freedelity-systeem.

Lancering van een nieuwe en uitgebreidere versie van het consumentenportaal onder de naam MyFreedelity.com.

2019

Lancering van CustoCentrix, een oplossing die op internationaal niveau kan worden gebruikt.

Lancering van een nieuwe en uitgebreidere versie van de app MyFreedelity, waarbij gebruikers zich onder andere volledig kunnen ontdoen van alle klanten- en getrouwheidskaarten in hun portefeuille.

2018

Mei 2018: de nieuwe Europese regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens (AVG) treedt in werking. De door Freedelity ontworpen oplossingen blijken een grote troef voor de merken en handelaars om aan de regelgeving te kunnen voldoen.

2017

Er breekt een nieuwe fase aan met voortaan niet minder dan 4 miljoen consumenten.

2016

Freedelity verwelkomt consument nummer 3.000.000.

2015

Freedelity verwelkomt consument nummer 2.000.000.

2014

Freedelity viert dat er één miljoen consumenten gebruikmaken van het systeem via het netwerk van partners.

Lancering van een eerste versie van de app Freedelity waarmee consumenten hun persoonsgegevens kunnen raadplegen en controleren en van de voordelen kunnen profiteren.

2013

Nog meer grote merken sluiten zich aan bij het concept waardoor het aantal consumentenprofielen in de Freedelity-database toeneemt.

Freedelity toont haar technologische knowhow door via een eID op een iPad of Android-tablet toegang te geven tot de overheidsportalen.

2012

Ondertekening van het eerste contract met een merk met meerdere verkooppunten en eerste integratie met een kassasysteem.

Ontwikkeling van de eerste zuilen die zijn uitgerust met een elektronische identiteitskaartlezer.

2011

FidelID SPRL wordt Freedelity SA.

Eerste keer dat in de wereld een identiteitskaart werd uitgelezen op een tablet.

2010

Lancering voor zelfstandige winkels, beginnend met de handelaars in Nijvel.

2009

Oprichting van FidelID SPRL met het aanleggen van de Freedelity-database en de uitrol van het concept van gezamenlijke bijwerking van persoonsgegevens door handelaars en retailspelers.

Het team

David
Simal

Senior Developer

David

Pierre-Ambroise
Jones

Business Developer
+32 (0)471 19 34 59

Pierre-Ambroise Jones

Christian
Castelain

Director
+32 (0)476 34 29 90

Christian Castelain

Eric
de Bellefroid

CDO - Chief Development Officer
+32 (0)495 20 77 53

Eric de Bellefroid

Mathieu
Dussart

Mobile Developer
+32 (0)494 89 98 78

Mathieu Dussart

Nicolas
Dusart

CTO - Chief Technical Officer
+32 (0)494 30 80 66

Nicolas Dusart

Steve
Coolen

Customer Success - Technical Support
+32 (0)472 97 17 25

Steve Coolen

Sébastien
Buysse

CEO • Manager Developer • R&D Manager
+32 (0)485 89 30 92

Sébastien Buysse

Nicolas
Mierzwa

Administration Manager
+32 (0)495 53 67 01

Nicolas Mierzwa

Eliot
Thielemans

Customer Success - Web Design Specialist
+32 (0)470 55 12 01

Eliot Thielemans

Lionel
Detaille

Front-end Developer
+32 (0)496 79 85 65

Lionel Detaille

Caroline
Hennebel

CMO - Chief Marketing Officer
+32 (0)471 19 41 99

Caroline Hennebel

Daniele
Biancuccio

Customer Success - Technical Support
+32 (0)477 20 77 22

Daniele Biancuccio

Jean-Sébastien
Op de Beeck

CISO

Jean-Sébastien Op de Beeck

Christian
Defauw

External Counsel

Christian Defauw

Brigitte
Foissac

Branding & Communications Consultant

Brigitte Foissac

Serge
Copily

Customer Success - Support Manager
+32 (0)494 52 64 12

Serge Copily

Fabrice
Willem

Sales Director
+32 (0)497 22 38 70

Fabrice Willem

Sandrine
Courouble

Customer Success - Account Manager
+32 (0)477 40 91 61

Sandrine Courouble

Sinds 2022 organiseren Freedelity en haar partners RetailCentrix, een jaarlijkse bijeenkomst voor retailers.

Meer informatie over RetailCentrix

RetailCentrix