Vragen en antwoorden

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over Freedelity.
Vindt u niet wat u zoekt? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Waarom vraagt de verkoper naar mijn identiteitskaart?

De handelszaak waar u winkelt, maakt gebruik van de oplossingen ontwikkeld door Freedelity om uw persoonlijke gegevens te verzamelen en bij te werken. Daarnaast kan de handelaar u identificeren tijdens uw aankoop.

De handelaar schrijft u heel gemakkelijk in met uw identiteitskaart. En u wint tijd omdat u geen formulier met de hand moet invullen.

Uw persoonlijke gegevens worden zo sneller verzameld, zonder typefouten, en gemakkelijk bijgewerkt wanneer u bijvoorbeeld verhuist.

Daarnaast kunnen uw favoriete handelaars u meer gepersonaliseerde diensten aanbieden, uiteraard rekening houdend met de wetgeving omtrent de verwerking van uw persoonsgegevens.

Is het gebruik van mijn identiteitskaart legaal?

Ja, het gebruik van de identiteitskaart om persoonsgegevens te verzamelen en toestemming te geven voor het gebruik ervan voor marketingdoeleinden is in overeenstemming met de aanbevelingen van de gegevensbeschermingsautoriteit.

U kunt bijvoorbeeld ook kiezen om handmatig een registratieformulier in te vullen of uzelf te identificeren:

  • Met uw voor- en familienaam en geboortedatum in elke Freedelity partnerwinkel.
  • Met de MyFreedelity app.
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?

Uw persoonsgegevens worden verwerkt door elk van de handelaren aan wie u uw persoonsgegevens hebt toevertrouwd of door Freedelity NV, afhankelijk van de verwerking van uw persoonsgegevens. Dit moet u duidelijk zijn gemaakt door de handelaar die de door Freedelity NV ontwikkelde oplossingen gebruikt, met name door u een exemplaar van de hier gepresenteerde folder te geven. Als u uw e-mailadres heeft opgegeven, is deze informatie u ook per e-mail bevestigd.

De verwerking van uw persoonsgegevens door Freedelity wordt uitvoerig beschreven in het Privacybeleid dat hier kan worden geraadpleegd.

Het Freedelity-team hecht veel belang aan de tevredenheid van de gebruikers van MyFreedelity en aan de naleving van de rechten van de Freedelity-leden Wij staan tot uw beschikking via de volgende contactpunten:
+32 2 880 98 36
info@myfreedelity.com
www.myfreedelity.com

Wat is het Freedelity bestand?

Het Freedelity bestand verzamelt de persoonsgegevens van alle consumenten die hun toestemming hebben gegeven aan Freedelity, onder andere via bedrijven die oplossingen gebruiken die door Freedelity zijn ontworpen en die zich hebben ingeschreven voor het mutualisatieprogramma dat door Freedelity wordt aangeboden. Het doel van deze verwerking is om de klanten van Freedelity up-to-date informatie over zichzelf te verstrekken.

Met deze gegevens kunnen we u correct identificeren bij onze klanten. Door deze gegevens samen te voegen, is het eenvoudiger om ze up-to-date te houden met de verschillende enseignes waar u geregistreerd staat.

Hieronder vallen onder andere retailers waarbij u bent ingeschreven voor een loyaliteitsprogramma, een gematerialiseerde garantie of een ander klantenrelatieprogramma.

Uw gegevens worden ook gebruikt om uw MyFreedelity profiel aan te maken en bij te werken.

Uw inschrijving genereert de aanmaak van een persoonlijk identificatienummer en een persoonlijke login op de MyFreedelity app, waardoor uw MyFreedelity profiel geactiveerd wordt. Dankzij dit profiel bepaalt u zelf welke enseignes toegang hebben tot uw contactgegevens om met u te communiceren (en op welke manier: email, SMS, post).

U kunt ook uw relatie met een zakenpartner verbreken. Om uw toegang te vergemakkelijken, raden wij u aan uw e-mailadres te vermelden wanneer u zich registreert.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens raadplegen, bewerken of verwijderen?

Dit is een van uw rechten gegarandeerd door de regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens. De website en app van MyFreedelity zijn met dit doel voor ogen ontworpen.

MyFreedelity is een app die een groot aantal klanten- of identificatiekaarten digitaal op één veilige plaats bewaart. Dat betekent geen uitpuilende portefeuille meer! Zo houdt u de controle over het gebruik van uw persoonsgegevens door verschillende winkels en handelaars. Bovendien kunt u uw gegevens gemakkelijk up-to-date houden bij klanten van Freedelity.

Tijdens uw inschrijving wordt er een persoonlijk profiel op uw naam aangemaakt op de website van MyFreedelity. Hier ziet u hoe uw persoonsgegevens worden gebruikt.

De toegang tot uw persoonsgegevens is beschermd en vereist een authenticatie. Indien u uw e-mailadres bij een van de deelnemende handelaars van Freedelity hebt opgegeven, hebt u alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Hebt u uw e-mailadres nog niet aan Freedelity of aan een van de deelnemende handelaars van Freedelity meegedeeld? Volg dan de onderstaande stappen.

Open de inlogpagina

Volg de instructies voor een eerste aanmelding of vraag een reset van uw persoonlijk wachtwoord aan.

U kunt ook de mobiele applicatie MyFreedelity downloaden en zich er mee authenticeren.

Als u wilt, kunt u uw rechten ook uitoefenen door contact met ons op te nemen via: privacy@myfreedelity.com

Download de app

 
Worden mijn persoonlijke gegevens doorgegeven aan derden?

Uw persoonlijke gegevens worden centraal beheerd door Freedelity via het Freedelity bestand. Dit bestand is in eerste instantie opgezet om uw favoriete winkeliers te voorzien van up-to-date informatie over u. Daarvoor is uw toestemming geregistreerd toen u zich voor het eerst inschreef bij één van de enseignes en/of winkels die zich hebben aangemeld voor de diensten van Freedelity.

In het kader van het beheer van het Freedelity bestand worden uw persoonsgegevens doorgegeven aan de klanten van Freedelity, ongeacht of zij al dan niet deelnemen aan de mutualisatie van het beheer van persoonsgegevens, om de juistheid ervan te verzekeren en te valideren.

Als u er specifiek mee ingestemd hebt, kunnen uw gegevens ook doorgegeven worden aan Freedelity klanten die niet deelnemen aan het delen van gegevens (klanten met wie u geabonneerd bent op een getrouwheidsprogramma, dematerialisatie van de garantie of een ander klantenrelatieprogramma via Freedelity), die deze gegevens zullen gebruiken om de validatie, de kwaliteit, de bijwerking en de juistheid ervan in hun eigen database of die van hun klanten te verzekeren. Ze kunnen ze ook gebruiken voor marktonderzoek.

Dit zijn klanten zoals:

  • bedrijven, van welke aard dan ook, die een dienstverleningscontract hebben met Freedelity
  • bedrijven die gespecialiseerd zijn in het analyseren en verwerken van gegevens voor marketingdoeleinden, het controleren of verbeteren van de kwaliteit van gegevens of in marktonderzoek.

Op dezelfde manier, als u eerder een enseigne toestemming hebt gegeven om uw verbruiksgegevens, aankopen, productvoorkeuren en andere interacties te verwerken en door te geven aan Freedelity, en u hier specifiek mee hebt ingestemd bij Freedelity, kunnen uw gegevens gebruikt worden om profielen aan te maken die ons en onze klanten met het type adverteerders zullen helpen om u gepersonaliseerde communicatie en aanbiedingen te richten, niet alleen op onze media, maar ook in media of netwerken waarin u zich identificeert met uw naam (Facebook, Google, Instagram, mobiele apps van media,…). Dit maakt deel uit van onze strategie om het publiek uit te breiden, met als doel u een relevantere en verrijkende ervaring te bieden. Deze 'targeting' is nooit geïndividualiseerd, maar betreft mensen die, volgens de verzoeken en criteria van de betreffende adverteerder, het mogelijk maken om een groep mensen met vergelijkbare kenmerken op een relevante manier aan te spreken.

Tot slot kunnen uw pseudonimiserende persoonsgegevens, d.w.z. zodanig gewijzigd dat u niet rechtstreeks kunt worden geïdentificeerd, door Freedelity of haar klanten worden gebruikt voor marktonderzoek, zoals het bepalen van de uitreikingszones van winkelcentra, het berekenen van indexen die de overeenstemming tussen vraag en aanbod weergeven, het uitvoeren van studies die woongebieden karakteriseren,… U kunt bezwaar maken tegen een dergelijke verwerking als u niet wilt dat uw gegevens voor deze doeleinden worden gebruikt.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Dit is de procedure die u volgt om uw wachtwoord te resetten.

  • Ga naar de inlogpagina
  • Klik op de link 'wachtwoord vergeten'
  • Volg de instructies
  • U ontvangt via e-mail een reactivatielink
Hoe kan ik contact met u opnemen?

U kunt contact met ons opnemen via onderstaande contactpunten.

Met de post:
Freedelity SA
rue Altiero Spinelli 7
1401 Nivelles
Belgique

Via e-mail: info@myfreedelity.com

Telefonisch: +32 (0)2 880 98 36

Via het contactformulier

Onze diensten zijn geopend op werkdagen van 9.30 tot 12 uur en van 14 tot 17 uur

Wat zijn de algemene voorwaarden voor gebruik van de MyFreedelity-website?

Wanneer u MyFreedelity op uw smartphone installeert en/of de eerste keer dat u via deze portaalsite inlogt op uw MyFreedelity-profiel, vragen wij u onze algemene voorwaarden te aanvaarden. U vindt die hier.

Wat is uw privacybeleid inzake de bescherming van persoonsgegevens?

Freedelity nv en al onze medewerkers hechten veel belang aan de bescherming van uw persoonsgegevens.

We willen u ook op een transparante en respectvolle manier behandelen. Dit is de volledige tekst van ons privacybeleid voor de bescherming van uw persoonsgegevens. U kunt deze hier vinden.

Kan ik mijn gegevens definitief uit het Freedelity bestand laten verwijderen?

Ja, daar heeft u het volste recht toe.

In overeenstemming met de wet heeft u volledige toegang tot uw gegevens en het gebruik ervan bij het benutten van ons platform. Via uw gebruikersprofiel kunt u uw gegevens bewerken en naar believen wijzigen. U kunt ook vragen om uw gegevens volledig uit ons systeem te verwijderen. Stuur ons hiervoor een brief of email (privacy@myfreedelity.com) en we zullen uw gebruikersaccount binnen 30 dagen verwijderen. In sommige gevallen moeten we uw identiteit controleren door u om een kopie van uw identiteitskaart te vragen.

Uw correspondentie stuurt u naar:
Freedelity SA
Verwijdering van het gebruikersaccount
Rue Altiero Spinelli 7
1401 Nivelles
Belgique

Hoe gebruiken jullie mijn emailadres en mobiele telefoonnummer?

Uw e-mailadres en mobiele nummer zijn alleen toegankelijk voor de handelaars en bedrijven aan wie u ze hebt doorgegeven voor het gebruik van het MyFreedelity-portaal en de app.

Uw e-mailadres en mobiele nummer worden ook door Freedelity gebruikt voor marketingdoeleinden.

U kunt uw rechten uitoefenen en meer informatie krijgen over deze verwerking door gebruik te maken van het MyFreedelity-portaal of de gelijknamige mobiele app, of door ons privacybeleid te raadplegen.

Deelnemende handelaars