David
Simal
Senior Developer
Ik ben een particulier
Meer informatie over
MyFreedelity
Dankzij MyFreedelity kan elke consument zijn persoonlijke gegevens en toestemmingen beheren, maar ook de meest recente promotiefolders, kortingsbonnen, enz. raadplegen.
Ik ben een retailer.
Meer informatie over
CustoCentrix
CustoCentrix vereenvoudigt het leven van winkeliers op het gebied van gegevensverzameling en helpt hen om hun klanten beter te leren kennen en met hen te communiceren.
Maak kennis met het Freedelity-team, de oprichters en het bedrijfsproject.
Freedelity werd opgericht in 2009 toen België een pionier was in het gebruik van de elektronische identiteitskaart.
"Vastzittend op vakantie, zonder verbinding, maar met een kaartlezer en een ID-kaart, vroeg ik me af waarom we nog zoveel andere kaarten in onze portemonnee hadden" - Sébastien Buysse
Nadat het prototype was voltooid, richtte Sébastien, samen met Marc Alagem, het bedrijf op. De twee partners, die zich al snel bij David Van Tieghem voegden, zetten vervolgens de verkoop- en marketingstrategie van het bedrijf op.
Vanaf het begin, en geïnspireerd door een reeds lange ervaring op ICT-gebied, waren de doelstellingen tweeledig:
Consumenten een veilige toegang garanderen tot zijn of haar eigen persoonlijke gegevens en de mogelijkheid om controle te houden over het gebruik van deze gegevens voor direct marketing-doeleinden.
Het leven van winkeliers vereenvoudigen en hen helpen om hun klanten beter te leren kennen en met hen te communiceren.
Sinds 2009 is het bedrijf uitgegroeid tot een referentie op het gebied van het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens.
2009
Oprichting van FidelID SPRL, het Freedelity-bestand en het concept van de onderlinge verdeling van de bijwerking van persoonsgegevens tussen winkeliers en detailhandelaars.
2010
Start met zelfstandige bedrijven, te beginnen met winkeliers uit Nijvel.
2011
FidelID SPRL wordt Freedelity SA.
2011
Eerste lezing van een identiteitskaart op een tablet wereldwijd.
2012
Ondertekening van het eerste contract met een merk met meerdere verkooppunten en eerste integratie met een kassasysteem.
2012
Ontwerp van de eerste terminals uitgerust met elektronische identiteitskaartlezers.
2013
Andere grote merken sluiten zich aan bij het concept en dragen bij aan het vergroten van het aantal consumentenprofielen dat binnen het Freedelity-bestand wordt beheerd.
2013
Freedelity demonstreert zijn technologische know-how door toegang te bieden tot overheidsportalen via de eID op iPads en Android-tablets.
2014
Freedelity viert het behalen van 1 miljoen consumenten[/b] die het systeem gebruiken via het partnernetwerk.
2014
Lancering van een eerste versie van de mobiele applicatie Freedelity waarmee consumenten hun persoonlijke gegevens kunnen raadplegen en controleren en van klantvoordelen kunnen profiteren.
2015
Freedelity registreert 2 miljoen consumenten.
2016
Freedelity registreert 3 miljoen consumenten.
2017
Een nieuwe mijlpaal is bereikt met niet minder dan 4 miljoen unieke consumenten.
2018
Mei 2018: inwerkingtreding van de nieuwe Europese verordening met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens (AVG / GDPR ). De door Freedelity ontwikkelde oplossingen blijken een belangrijke troef te zijn ter ondersteuning van de naleving door merken en de winkeliers die ze gebruiken.
2019
Lancering van CustoCentrix, dat een oplossing wordt die internationaal kan worden gebruikt.
2019
Lancering van een nieuwe belangrijke release van de mobiele applicatie MyFreedelity, die de gebruikers de mogelijkheid biedt om de vele klantenkaarten die onze portemonnee onoverzichtelijk maken, volledig te digitaliseren.
2020
Meer dan 6 miljoen unieke consumenten maken nu gebruik van het Freedelity-systeem.
2020
Productie van een belangrijke nieuwe versie van het consumentenportaal onder de merknaam MyFreedelity.com.
2021
Freedelity passeert de kaap van 100 miljoen verkopen.
2021
MyFreedelity opent een waaier van mogelijkheden via de QR-code.
2021
Lancering van de nieuwe CustoCentrix website.